Thursday, December 15, 2011

=new batch 2011/2012=

first of all, my blog is now already berhabuk & bersawang! it’s been so long aku tak update blog ni. lazy? maybe! busy? absolutely! penat jugak jadi pensyarah ni. **kireya, gaji setaraf dengan keje la..hehe**.

batch baru 2011/2012 dah mendaftar, sekarang dah siap dapat result PSPM 1 dah! **lamenye aku tak bukak blog ni**. about the results, my students yang aku expect dorang dapat 4.0 flat, memang dapat 4.0 flat. i’m their teacher, of course i know who can score well in the exam, right? most of them scored average pointer, about 3.0-3.5. alhamdulillah, yang penting tak kene kick daripada program matrikulasi!

to all my students, thanks for giving me such a satisfaction by scoring A in Biology. bagi yang kurang bernasib baik, don’t you ever dare to give up sebab cikgu sentiasa doakan yang terbaik untuk kamu!

sekarang ni dah masuk semester kedua, bulan 4 ni sesi 2011/2012 akan berakhir. cepatnye mase berlalu! for this brand new semester, aku diberi tanggungjawab mengajar kuliah. kuliah besar, about 200 students! the most challenging part is, aku kene ajar kuliah yang mana most of the students adalah yang lemah! now, is already my 4th week teaching them. memang dorang lemah, sangat lemah tapi dah jadi kewajipan dan tanggungjawab aku untuk membimbing dorang, kan? aku kan cikgu! pelajar adalah amanah daripada Allah! alhamdulillah, tiada sebarang masalah attitude. semuanya baik dan berdisiplin. our relationship as teacher & students pun sangat close. it’s so very fun to teach them! aku sangat percaya..”Allah tidak akan memberi kita beban/dugaan/cabaran yang kita tidak mampu tanggung”. sekarang aku 100% yakin, aku boleh mengajar dan membimbing pelajar-pelajar kuliah B1 yang lemah! semoga kita berjaya mendapat result yang cemerlang untuk Biology! insyaAllah...=)



http://s.exps.me

No comments:

Post a Comment