Thursday, March 1, 2012

=health carnival=

i supposed to write about all this long time ago but seriously i was not in the mood sebab tekanan kerja yang sangat-sangat membebankan!

15 – 17 February 2012, ade program kolaboratif KMPk – MSU. management and science univercity tu sebuah U swasta kat shah alam. karnival kesihatan ni agak besar jugak la sebab everything is sponsored by MSU. aku ni sebenarnya s/u program tapi entah macamane boleh bekerja separuh mati macam aku ni penyelaras program. well, itulah nasib menjadi ‘junior’. aku pulak jenis yang tak reti cakap ‘no’.

honestly, memang habis tenaga aku kerahkan untuk sempurnakan program ni. banyak sangat benda nak kena setel. banyak pengalaman pahit manis yang aku dapat dalam proses untuk melaksanakan karnival ni.

yang pahitnya...kena ‘sound’ dengan senior, hampir setiap hari ade je yang merungut dengan tugas yang aku berikan. akhirnya, aku jugak yang kena setelkan semuanya sendiri. yang pahitnya...seminggu berturut-turut aku balik lewat, pernah sampai pukul 12 malam, paling awal pukul 8 malam. yang pahitnya...aku terpaksa pergi klinik untuk buat pemeriksaan mata, doktor cakap ade infection. tiap-tiap malam balik lambat, aku penat sangat sampai terlupa nak cuci mekap betul-betul. akibatnya, mata aku terkena infection daripada maskara! yang pahitnya...walaupun penat, tidur malam tak pernah lena sebab dalam kepala asyik fikirkan karnival ni. maybe aku terlalu risaukan perjalanan program ni. yang pahitnya...aku dapat rasa blood pressure aku tersangatlah ‘low’ sebab aku cepat sangat pening, cepat sangat penat, dan muka selalu nampak pucat. tahap kesihatan memang di level paling rendah! =(

yang manisnya...hubungan antara kami semua yang ‘junior’ seramai 8 orang ni menjadi sangatlah akrab sebab kami semua ketua jawatankuasa yang ditugaskan untuk menyempurnakan karnival ni. yang manisnya...ketua unit nampak kredibiliti kami yang ‘junior’ ni. ketua unit dah bagitau this carnival will be held annually! yang manisnya...program ni berjalan lancar and almost perfect. syukur alhamdulillah ya Allah! =)

yang pahit jauh lebih banyak daripada yang manis, tapi kalau asyik pikirkan yang pahit tu, sampai bila-bila pun aku tak belajar untuk bersyukur. yang manis tu sebenarnya tersangatlah manis sampai hilang habis segala rasa yang pahit! syukur alhamdulillah. syabas haliza! =)

No comments:

Post a Comment