Wednesday, April 24, 2013

=early 2013=


hoho…lamanya tak menulis kat sini. i’ve been very busy lately. too many things to be done. i am a lecturer and that’s it!

tirai 2013 dibuka dengan cerita melancong ke hatyai, thailand. memang sangat best bila dapat melawat negara orang, apatah lagi itu adalah kali pertama aku ke luar negara. bagi orang lain yang dah selalu sangat pergi oversea, mesti tak heran pun dengan pengalaman aku..maklumla, thailand je ponnn…  people can say whatever they want.  it’s ok, i don’t mind at all. dua tempat paling best yang tak mungkin aku lupa ialah hatyai ice dome & floating market. huh, insanely awesome! suhu dalam ice dome tu -150C, sejuknya memang tahap menggigil. masa nak bergambar pun bukan main lagi kena control supaya muka nampak cun je…kihkihkih. floating market pulak dah macam syurga makanan. macam-macam ada, memang sedap, memang lain dan mustahil nak jumpa makanan macam tu kat malaysia. itu baru thailand, kan? lain kali, kalau dimurahkan rezeki dan diizinkan Allah, memang aku teringin nak melancong lagi. bukan nak pergi untuk shopping, tapi nak tengok tempat orang. aku memang jenis yang suka jalan-jalan makan angin!

enough with the story of ‘jalan-jalan’, now back to my duty as a lecturer. bulan februari adalah bulan persediaan untuk Minggu Karnival Sains 2013. memang sibuk, sangat sibuk! alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan mendapat sambutan daripada pelajar. then, we continue with march. bulan yang penuh dengan aktiviti kecemerlangan untuk pelajar. ini jugalah masanya untuk kami masukkan semua rekod pelajar ke dalam sistem. biasalah tu, kerja pengkeranian memang kerja saya! hehe..

this is april and this is the time for final exam. alhamdulillah, ini kali pertama nama aku tak terpilih untuk jadi pengawas peperiksaan. kali pertama tak jaga exam sejak mula kerja 3 tahun lepas! aku bersyukur dengan sistem giliran yang diperkenalkan oleh pengarah peperiksaan yang baru ni. kalau takde sistem giliran, alamatnya asyik muka yang sama je la yang kena kerah jaga exam. sekarang ni kita gilir-gilir ye. saya sokong sistem giliran!

there are still lots of story to tell but it’s too cold here. aircond kat kubikel pensyarah ni memang sangat sejuk! it’s already 4.15 p.m and i think i wanna go home. datang kerja kena punctual, balik kerja pun mesti punctual. heeee

No comments:

Post a Comment