Saturday, August 9, 2014

=a master student=

13 februari 2014, aku mendaftar sebagai pelajar sarjana di universiti pendidikan sultan idris (UPSI). alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana menunaikan impian aku untuk terus sambung belajar. sebenarnya mungkin bukan doa aku yang dimakbulkan tapi mungkin doa mama dan abah, doa kawan-kawan...alhamdulillah.

belajar sambil mengajar memang sangat memenatkan. dari isnin sampai tengahari jumaat kena kerja, pastu petang jumaat sampai petang sabtu ada kelas di UPSI. hari ahad bertapa kat rumah untuk buat assignment. isnin dah mula kerja balik. seriously miserable but i managed to do it well. kak ija dan kak ina pun sama sambung belajar. kak ina dengan aku sama-sama bujang, still ok to be miserable. but for kak ija as a mother and a wife, she has to be very good in terms of time management.

14 weeks of lectures, assignment, and fieldwork. then, continued with final exam on 31 May and 1 June. 3 papers in two days. fuhhhh...lepas habis exam tu memang suatu kelegaan yang sukar diceritakan! bermulalah cuti belajar selama 3 bulan! daripada bulan jun sampai ogos. gembira tak terkata!

then, my daily routine back to normal. pergi kerja, balik rehat di rumah, dan bersukaria di hujung minggu. 3 bulan tanpa assignments sangatlah menenangkan. results final exam dah keluar, dapat PNGK 3.92. alhamdulillah, pencapaian terbaik setakat ni. masa buat degree 4 tahun dulu pun tak pernah dapat result tinggi macam tu. syukur ya Allah. sekali lagi, mungkin bukan doa aku yang dimakbulkan, mungkin doa mama dan abah, atau doa rakan-rakan yang sentiasa mendoakan aku. 

semester 2 akan bermula pada minggu ke 2 bulan september. semoga Allah mempermudahkan urusan kami supaya kami dapat terus belajar dengan baik dan lancar. insyaAllah. =)

No comments:

Post a Comment