Tuesday, October 5, 2010

=1st Ramadhan @ Perak=

hari pertama di bulan Ramadhan...11 Ogos 2010, Ramadhan pertama aku di negeri Perak, pertama kali juga berpuasa sebagai seorang yang sudah ada kerjaya..

hari yang agak memenatkan sebab hari Rabu aku ada 2 kelas..pagi 2 jam dalam makmal, petang 2 jam dalam tutorial..boleh tahan jugak tenaga aku dikerah hari ni, tekak memang dahaga yang amat..!!! yang paling tak dapat elak, penyakit gastrik aku la..first day puasa memang macam ni..dah biasa dah...=(

balik kerja, terus singgah bazar Ramadhan kat depan rumah..bertuah badan sebab tak perlu pergi jauh-jauh untuk cari makanan berbuka, walaupun bazar ni kecik je
**tapi sebenarnye dah cukup untuk buat aku pening mase nak pilih makanan**..

hari ke-16 di bulan Ramadhan bersamaan 26 Ogos 2010, aku balik kelantan..cuti sempena nuzul al-quran. best sangat-sangat dapat buka puasa dengan family tercinta. cuti 3 hari je, pagi ahad dah kene bertolak balik ke ipoh. walaupun sekejap je dapat merasa berpuasa kat kampung, tapi i was really satisfied...=)

on that day
**hari ahad mase aku balik ipoh tu**, 29 Ogos 2010...aku berbuka puasa with my friend. he picked me up at stesen bas medan gopeng, then we went to bazar ramadhan together. after that, kitorang buka puasa kat restoran tasek raban. actually i was a bit tired **seharian dalam bas, kejang urat la** but i tried my best not to disappoint him...=)

ape pun, aku doakan semoga Ramadhan kali ni membawa seribu keberkatan dalam hidup aku..yang penting, aku bersyukur kerana masih dipanjangkan umur untuk melalui satu lagi bulan mulia yang memang sentiasa dinantikan oleh kita sebagai umat Islam
...=)

No comments:

Post a Comment