Sunday, October 17, 2010

=unwell=

13 Oktober 2010...bangun je dari tidur, rasa macam tak selesa..sakit tekak. i thought maybe it was just normal...aku ke ofis macam biasa, it's working day! bila dah tengahari, seharian terperuk kat ofis, dalam aircond yang sejuk..suddenly, rasa tak selesa tu turned out to be abnormal bila body temperature aku makin naik... balik dari kerja, both my housemates suruh makan ubat but i refused...late at night, my ‘personal’ doctor called me and he then forced me to take medicine..nak tak nak kena juga makan ubat, walaupun hanya panadol..

14 Oktober 2010...dengan lemah longlainya aku ke ofis. rasa tak larat sangat-sangat. selera makan memang dah hilang. i cannot stay put at my own cubicel because it was so cold...**salah satu lubang aircond kat ofis tu betul-betul atas kepala aku**. alhamdulillah tak ada students yang datang untuk konsultasi sebab aku memang tak larat nak berfikir dan melayan soalan-soalan dorang...lastly, aku berehat kat pantry.lepas ofis hour, aku mintak wani bawa aku ke klinik. doktor tu bagi ubat demam, ubat batuk & antibiotik..paling penting, dapat MC sehari. boleh la aku rest secukupnya..

15 Oktober 2010...awal-awal pagi aku dah called kak zurin, just to inform her about my MC..**kak zurin tu AJK Jadual Waktu, kalau tak nak datang kerja, kena inform dia dulu**. ini adalah hari untuk aku berehat sepenuhnya, aku baring je atas katil tu..bangun untuk makan ubat, then sambung tidur..**ubat tu bagi kesan mengantuk la**. paling buat aku terharu ialah apabila makcik sebelah rumah masakkan makanan tengahari untuk aku, complete set, nasi putih+kari ayam+ikan masak kicap...baiknya dia!! hanya Allah yang dapat membalas jasanya pada aku..=)

16 Oktober 2010...i was 70% recovered from my illness. syukurlah badan dah tak panas & sakit tekak dah hampir hilang. the most exciting part ialah, petang tu someone took me to my favorite place..rasa best sangat bila dapat pergi ke tempat yang boleh buat aku tenang and at the same time, to be with the one that i needed the most...=)

17 Oktober 2010...fully recovered and now i’m ready to continue my daily routine as usual. esok, bermula la final exam semester 1 untuk students matrikulasi seluruh malaysia selama lebih kurang 9 hari. to all my students, all the best for your examination. saya doakan yang terbaik untuk kamu semua..!!! insyaAllah...=)

No comments:

Post a Comment